Zaterdag 14 april 2012

Gepubliceerd op 14 september 2012 om 15:25

Drielandenpunt

Redelijk weer met kans op een buitje, dat is de weersverwachting. Hoe de route vandaag zal gaan is nog een groot ?. Piet zal vandaag als wegkapitein fungeren. Een voor een verzamelen de mannen zich weer op het Keerend. Opvallend is dat Chiepo vandaag als eerste aanwezig is. De rest volgt snel achter elkaar. 9 man in totaal, netjes toch (afmelding van Thei en Ruud. Uge had nog de oude vertrektijd, zie hieronder) Als we willen vertrekken is er even paniek in de tent. De fiets van Chiepo is zoek. De politie heeft nog gewaarschuwd om extra op te letten voor fietsdieven tijdens de AGR tourversie. Is hij de eerste gedupeerde of heeft een clubmakker de fiets verstopt. Dit laatste is het geval want ja wie wil er nou een fiets stelen met z’n breed stuur, niemand toch. Na dit akkefietje gaan we op pad met zo als gezegd Piet als opperhoofd. We zetten vandaag koers richting Duitsland om te voorkomen dat we in de drukte van de tourversie van de AGR terecht zullen komen. Zigzaggend fietsen we naar Schinnen en vervolgens via Onderbanken en Gangelt naar Geilenkirchen waarbij Piet vakkundig “links” en “rechts” schreeuwt. In Gillrath!!!! Ja ik heb het ook maar even nagekeken, gaat het even fout. Vertwijfeling bij Piet even de kluts kwijt en iets te ver doorgereden. Dus omdraaien. Helaas vergeet Chiepo dat er treinrails over de weg loopt waar hij precies met z’n wiel in rijdt, dus gaat hij erbij liggen. Gelukkig niks ernstigs dus kunnen we onze weg snel vervolgen. Het is een typische Pietroute, smalle weggetjes, draaien en keren. Als we een soort van T-splitsing naderen roept Piet rechtdoor. De koprijders kijken even vertwijfeld rond, rechtdoor is toch veld, maar voor Piet is het meer rechtsdoor, dus een gedeelte gaat Links en de overige mannen gaan recht(s)door. Ubach Palenberg is de volgende grote stad die we aandoen, waarna we slingerdeslinger doorfietsen naar Herzogenrath en Kerkrade. Het kopwerk wordt overigens goed verdeeld en het tempo ligt ondanks het steeds maar weer aanzetten na een bocht, redelijk hoog. Via Duits grondgebied gaat het nu richting Vaalserberg waar we voor het eerst de toerrijders zien zwoegen. Gelukkig hebben we er tot dan toe geen “last” van gehad. Door het Achener Wald fietsen we naar onze pauzeplaats,Gut Entenpfuhl. Omdat het zonnetje is doorgebroken besluiten we buiten te gaan zitten. In de zon is het uit te houden maar als de zon achter de wolken schuift is het bibberig. Tijdens de pauze zoals zo vaak de nodige verhalen en stomme kal. Om problemen met het thuisfront te voorkomen kan en mag ik niet in details treden. Na de pauze gaat Piet verder met waarmee hij begonnen is, bochtje links, bochtje rechts, paadje rechtdoor, gesloten overweg?. Niet voor Piet, even drukt hij op een knopje en roept “ ofnen bitte”, blijkbaar een soort van “sesam open u” maar het werkt in ieder geval. Even verder staat het 3de land op het programma, België, het gebied rond Plombieres. In Sippenaeken rijden we Nederland weer binnen en komen we terecht in de drukte van de AGR. Wat een fietsers, niet meer normaal, maar we halen ze allemaal in. Zijn wij zo goed of zij zo slecht. Laten we het op het laatste houden, een beetje bescheidenheid kan geen kwaad. Donkere wolken hangen inmiddels boven ons mooie Limburgse land, als dat maar goed gaat. Helaas de eerste druppels vallen in Wijlre en de eerste behoorlijke bui in Schin op Geul, dus toch maar even schuilen bij een tankstation. (overigens 8 ct korting) Als de regen iets minder wordt besluiten we toch verder te gaan. Jammer want het gaat weer harder regenen, maar aangezien we nat zijn fietsen we toch maar door richting Valkenburg. Ondanks de kou besluit Nic tijdens, de klim naar Camping de Bron, lek te rijden. Met z’n alle wachten we geduldig in de regen. Opvallend is dat de mannen steeds grappiger worden. Je moet positief blijven al valt dat niet mee in die kou. Dus als de band verwisseld is zo snel mogelijk naar huis via Schimmert en Geverik. Het was een mooie toch die Piet heeft uitgezet. Weer eens iets anders, dus Piet bedankt en de mannen weten nu hoe de profs moeten afzien als ze de hele dag in de regen moeten koersen. Gelukkig zijn we geen broodrenners.

Geplaatst door ingezonden door Christian

Uge

Sorry neet good gelaeze!!!
Ik had wel gekeken waar we naar toe zouden gaan vandaag, maar niet gekeken hoe laat we zouden vertrekken. Dus om 9:30 stond ik op Keerend.
Maar vervolgens toch een flinke tocht gemaakt over België, richting Visé vervolgens de voerstreek en toen over Maastricht weer terug. In Totaal 115 km gefietst, dus toch flink getraind. En voor onze sponsors was het ook goed, want die zijn nu zowel in Duitsland als in België onder de aandacht gebracht