zaterdag 26 oktober 2013

Gepubliceerd op 27 oktober 2013 om 10:37

De laatste rit en het laatste verslag

Vandaag staat de laatste officiële tocht op het programma. Gelukkig weer een wat grotere opkomst. Helaas heeft zich Jack op het laatste moment moeten afmelden, niet fit. Zodat we met 6 (incl. Peet die weer als gast mee gaat) man aan het vertrek staan voor een rit richting Bocholtz. Nic is er ook weer bij. Hij heeft het een aantal weken rustig aan gedaan als gevolg van een knieblessure. Gelukkig is hij weer aan de betere hand. Omdat de wegen nog behoorlijk nat zijn besluiten we om wat grotere wegen aan te houden. Maar dit gaat niet al te lang goed. Nic weet ze vandaag weer te vinden, de kleine smalle weggetjes, die ook nog eens voor geen meter lopen. Fijn dat hij weer terug is. We slingeren richting Vaals en van daaruit richting Bocholtz waarbij er regelmatig wat geklommen moet worden. Het is inmiddels zonnig en behoorlijk warm. 20 graden, wat een verschil met vorig jaar toen we bibberend op de fiets zaten. We kunnen nog op het buitenterras plaatsnemen en genieten van een heerlijk stukje vlaai en kopje koffie. Na de Pauze en het verwisselen van alweer een lekke band vervolgen we onze weg terug naar Stein. Met net geen 100 km op de teller 1000 hm  en 28 km/u arriveren we weer in Stein.

Het zit er weer op. Denk dat we weer mogen spreken van een geslaagd seizoen. Een seizoen dat begon met een koude en natte start, vervolgens een mooie warme zomer en een heerlijk najaar. Slechts 2 ritten werden afgelast vanwege regen of sneeuw. De twee fietsweekenden (Zuid Eifel en Zeeland) werden weer een groot succes. Een aantal geplande toertochten gingen niet door vanwege regen of regenvoorspellingen. Desondanks hebben we weer mooie ritten gemaakt en werd er weer sneller gefietst. Bijna 30 km/u gemiddeld over alle tochten met gemiddeld 1000 HM, hetgeen aangeeft dat de mannen goed hebben doorgetrapt. En het belangrijkste, wederom geen enkele valpartij of wat dan ook.  Klasse mannen.

Alweer het laatste verslagje. We gaan weer in de winterslaap. Alle lezers wederom bedankt voor het bezoeken van onze site en tot volgend jaar

ingezonden door Christian

de Planner

Het officiƫle seizoen zit er weer op. Zoals reeds eerder aangeven kan er gewoon doorgefietst worden zolang de weersomstandigheden het toelaten. Als je niet alleen wil gaan plaats dan een bericht op het FORUM.
Geef daarbij duidelijk aan welke dag, hoe laat je wil vetrekken en hoe lang je wil gaan.

de Planner

christian

Op het moment dat het verslag werd gemaakt functioneerde de hersens nog niet optimaal als gevolg van het feestje van de Chiep op zaterdagavond..
Er waren zeker nog een paar noemenswaardig heden.
Zo zadelde ons Joshua nog voor het vertrek op met een lekkage probleem. Niet bij zich zelf maar ergens in en rond zijn villa. Enkele clubgenoten bleven de hele route zoeken naar de oorzaak waardoor ze onnodige krachten verspeelden. Krachten die zij net tekort kwamen op het moment dat Joshua meent een bergsprint te winnen. Helaas voor hem lag de streep op een andere berg, en kwamen de punten bij Christian terecht. Opvallend was ook dat Arnaud op een gegeven moment erg stil was. Was hij aan het genieten van de mooie herfstkleuren of zag hij zwart voor de ogen. Maar hij was er wel. Dit in tegenstelling tot Feebie, bijgenaamd de Haas. Het is niet helemaal duidelijk welke rol hij vandaag speelde, de angsthaas of de beunhaas. En nu ik het toch heb over hazen, het lijkt wel of die Meulemannen echte pakhazen zijn gezien de snelheden die zij het afgelopen jaar hebben gerealiseerd. Maar ik kan u verzekeren er wordt clean gereden, het enige waarop ze ons kunnen pakken is op een overschrijding van het alcoholpromillage. En zo is deze aanvulling op het verslag weer rond want er werd de nodige alcohol genuttigd op zaterdagavond. Dus is een bedankje aan het adres van Jeffrey en Michelle op zijn plaats.
Uw verslaggever.