zaterdag 27 juli 2013

Gepubliceerd op 27 juli 2013 om 18:43

Alweer staat ons z’n warme dag te wachten

Nog voordat de zon opkomt is het al warm. Ondanks dat het er mooi uit ziet hebben een paar mannen zich toch de moeite genomen buienradar te bestuderen, die niet veel soeps laat zien. Fikse blauwe en rode plekken die toch in een rap tempo richting Limburg komen. Toch wordt er besloten een kort ritje te maken, hetgeen goed uitkomt voor een aantal mannen omdat ze niet echt fit aan de start verschijnen voor dit eerste na Tour criterium. Niet dat ze de Tour nog in de benen hebben, maar ze hebben gisterenavond als VIP de Profronde van Heerlen bezocht, hetgeen natuurlijk gepaard ging met nog al wat biertjes en pintjes. De top 6 van het kilometerklassement mocht  deze nepwedstrijd bijwonen al was het sportieve gebeuren zoals gebruikelijk bijzaak. Het was in ieder geval gezellig, hetgeen dus zaterdagmorgen nog merkbaar is in de benen en het hoofd. Toch zijn het diezelfde zes man die aan het vertrek staan en er vanaf de start een hoog tempo op nahouden. Feebke en Christian bijten het spits af. In de buurt van Waterval neemt Nic de koppositie over en rijdt Febian lek. Hehe, even de tijd om op adem te komen. De druppels dwarrelen langs de gebruinde en behaarde gezichte aangezien Arnaud bezig is met het kweken van een ten Dam baartje. Ondanks de hitte is het euvel snel verholpen, vele handen maken zich niet vuil, of hoe is dat gezegde. Van Waterval fietsen we richting Schimmert en Klimmen. Inmiddels zijn in de verte de donkere wolken al zichtbaar, toch is het tot dan op wat gedruppel droog gebleven. We besluiten nog wat door te fietsen tot aan Simpelveld. Nu wordt het zo dreigend dat we  besluiten om te draaien. Niet veel later begint het te regenen, onweren en bliksemen. Omdat we in de veronderstelling zijn dat het wel snel zal overwaaien gaan we in Ubachsberg onder een afdak staan. Het bliksemt behoorlijk. Het wachten duurt bijna 1 ½ uur. Tijd die we nuttig hebben ingevuld met het maken van nieuwe plannen voor een fietstocht naar de Zee met verblijf in een luxe stacaravan met muntjes en of waterzakken om te douchen. Klinkt goed alleen de afstand is wat ver, dik 200 kilometer. Plan zal verder uitgewerkt worden. Na de gedwongen stop besluiten we maar naar huis te fietsen waarbij we proberen de waterplassen te omzeilen. Het blijft in ieder geval droog tot in Stein. Het was een bliksembezoek aan Simpelveld maar we hebben de alcohol er toch uit gefietst.

ingezonden door Christian

Neeltje Jans

Namens het gehele en voltallige college van de provincie Zeeland, heten wij het roemruchte Meuleteam van harte welkom op de zeeuwse delta wegen. We zijn er enorm trots op dat jullie onze waaier provincie hebben verkozen om te koersen. Jullie zullen dan ook met alle egards ontvangen worden, waarbij de welbekende loper niet zal ontbreken. Wel effe opletten met binnenrijden! Als jullie interesse hebben kunnen we voor een "Grande Presence" zorgen op het mooie en historische marktplein van het pittoreske Zierikzee. Wel ruimschoots van te voren aangeven opdat we de verwachte toestroom van jullie fans kunnen managen. Enige voorwaarde is wel dat wij onze eigen trots Jhonny Hoogerland als gastrijder op de lijst plaatsen!

P.s. voor spijs en drank wordt volop gezorgd !!!

Namens de feestcommissie Neeltje Jans, volle nischt van De Neel