zondag 30 juni 2013

Gepubliceerd op 30 juni 2013 om 18:05

Een laatste "testritje"

Gisteren is besloten de rit te verplaatsen naar de zondag. Achteraf een wijs besluit aangezien het een groot gedeelte van de dag miezerde of regende. Zondag met 5 man aan het vertrek voor nog een laatste pittige training alvorens vrijdag a.s. af te reizen naar Burg Reuland voor een lang weekend. We beginnen met een vlakke aanloop van 25 km richting Eijsden waarbij het tempo gewoon strak wordt gehouden. Eenmaal in Voeren aangekomen kan het geslinger en gedraai beginnen en is er geen meter meer vlak. Het loopt allemaal flink op. En het tempo blijft redelijk hoog. Even voor Herve belanden we in een loopwedstrijd en dienen we de route aan te passen omdat we anders de lopers teveel hinderen. We korte de route wat in en fietsen via Clermont richting Aubel waar het redelijk druk is als gevolg van de wekelijkse markt. Hier zullen we dus geen terrasje vinden dus wordt er besloten door te rijden tot in Teuven. We hebben dan bijna 80 km gefietst. Op het terras van “Moeder de Gans” vinden we nog een tafel welke een beetje in de zon staat. Het is er gezellig druk en de kippen die verdacht veel lijken op cavia’s scharrelen vrolijk rond net als de kakelende dames die zich waarschijnlijk een week niet gezien hebben. Het is heerlijk in de zon en de  armstukken en de body’s  kunnen uit.  Na het kopje koffie en glaasje cola gaan we weer op pad en gaan we meteen omhoog richting Eperheide. We zitten net in de klim als we ineens een enorme knal horen. Iedereen schrikt behalve de veroorzaker. Arnaud heeft niet eens in de gaten dat zijn binnenband ontploft is, een scheur van heb ik jou daar. Naar de oorzaak is het gissen. De band zal in ieder geval voor forensisch onderzoek worden opgestuurd, want je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. Misschien een aanslag op de kopman van het team.  Het euvel is zoals gebruikelijk snel verholpen waarna we de klim kunnen hervatten. Via Gulpen maken we nog even een ommetje door Trintelen aangezien we nog wat hoogtemeters nodig hebben. Het gaat hard omhoog, de mannen zijn duidelijk in vorm.  Vanaf  Ubachsberg gaat het richting Voerendaal en Nuth, terug naar Stein. Feebke nodigt ons uit voor een hersteldrank, niet dat we dat nodig hebben, maar hij smaakt wel na een lekkere pittige training. Speciaal voor Christian heeft Febian “Kracht” bier. Of dit geholpen heeft zullen we volgende week wel vernemen. Zoals gezegd zullen de mannen volgende week afreizen naar de Zuid-Eifel. Denk dat ze er klaar voor zijn.

ingezonden door Christian

dick schoof

Als coordinator van de nationale raad voor terrorismebestrijding in Nederland heb ik vanmiddag rond 14.00 gelijk code oranje ingesteld. dat betekend dat de politie, het leger en de mareschaussee in hoogste paraatheid zijn gebracht. Wij zijn overtuigd dat er een mislukte aanslag is gepleegd op El Herrrero. U allen bekend als de superknecht van het Meuleteam. De knal was tot ver over de landsgrenzen te horen. Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen, maar het was wel een professionele bermbom!!! Verdachte is gesingnaleerd op het terras van moeder de gans, alwaar hij aan het genieten was van een lekker Flensje. Waarschijnlijk gaat het om contractroof en/of -breuk. Verdachte is nog steeds voortvluchtig. Signalement. Blond, 1.95, blanco persoon. Onderneemt u verder niets maar neem gelijk contact op de plaatselijke autoriteiten. Deze man is zeer explosief!!!