zaterdag 30 maart 2013

Gepubliceerd op 30 maart 2013 om 17:54

Paaszaterdag, eindelijk nog eens een ritje kunnen maken.

Paaszaterdag 2013, het is dat er paaseieren op de tafel van huize Spronck staan anders zou je gedacht hebben dat het hartje winter is. Wederom die koude wind waardoor ook vandaag de temperatuur weer niet boven de 5 graden zal uitkomen. Gelukkig is het droog en hebben we ook een mooie opkomst. Roger is er weer eens bij na een knieblessure, even afwachten hoe het vandaag zal uitpakken. En ook Feebie is er voor de eerste keer weer bij. Hij zit dan ook al bibberend aan de tafel. Niet door de kou maar vanwege het feit dat er vandaag een dikke 90 km op het programma staan met toch al aardig wat klimwerk. En hij is af en toe nog wat onzeker. Voor de rest de gebruikelijke namen; Nic, Joshua, Christian, Pieter en Arnaud, die demonstratief kenbaar maakt geen kopwerk te zullen verrichten aangezien de overige mannen de afgelopen week al “stiekem” hebben getraind. De paaseieren blijven onaangeroerd achter, als de mannen zich klaarmaken om te vertrekken. Een ritje naar Blegny gaat het worden, hetgeen betekent dat we het eerste koersuur wind van achteren hebben. Nic en Christian nemen het eerste gedeelte tot aan Maastricht voor hun rekening. De terrasjes op het vrijthof zijn leeg, en nodigen dan ook niet echt uit om een pintje te pakken. Ook een paasontbijt in Chateau Neercanne wordt afgeslagen. De mannen proberen zich warm te fietsen door een strak tempo aan te houden hetgeen ook aardig lukt. In Neercanne nemen Joshua en Arnaud de koppositie over. Schijnbaar is Arnaud nog al vergeetachtig, of hij beschikt vandaag over superbenen. Dit laatste lijkt het geval, want hij neemt de hele beklimming van de Hallembaye voor zijn rekening. Toch ook stiekem getraind Arnaud?. We fietsen verder door Vise en vervolgens langs de maas naar Richelle waar ons wederom een klim te wachten staat. In deze klim krijgt Roger het moeilijk. Een tekort aan trainingsuren breekt hem op en ook de knie speelt hem weer parten. Het zijn overigens Pieter en Feebie die hier het kopwerk doen. Dus Feebke heeft zijn angst inmiddels overwonnen. Eenmaal boven fietsen we dan door naar Blegny waar het keerpunt ligt en dan ook de wind in het nadeel komt te staan. En een koud windje, zeker als je een afdaling in gaat. De gedachten zullen zijn uitgegaan naar een heerlijk warm (paas)eitje. Roger ziet het even niet meer zitten en wil alleen verder. De overige mannen halen hem over om toch mee te gaan. De kopposities worden ook vandaag weer goed verdeeld hetgeen met wind op kop goed uitkomt. Eenmaal terug in Nederland belanden we op het parcours van de Volta Limburg Classic dat we voor een stukje volgen. En net als de “echte mannen” krijgen we geregeld  van die kuitenbijters gepresenteerd waaronder de Bukel en ’t Rooth. Roger kan gelukkig weer goed bijhouden. Via Berg en Terblijt en Meerssen nog even de Dennenberg op en vervolgens via Geulle en Elsloo terug naar Stein. Het was een fris ritje. Ondanks dat de mannen nog niet zoveel hebben getraind (althans dat zeggen ze) ging het vandaag goed. En nu maar weer eens hopen op goed weer zodat we ook weer eens kunnen pauzeren anders verleren we dat nog. Een eitje onderweg was wel lekker geweest. Fijne paasdagen en bedankt voor die bloemen.

ingezonden door Christian

Febian

In het verslagje van de extra tocht op paasmaandag komt de spreekwoordelijke "man met de hamer" naar voren. Nou, ik kan jullie vertellen dat die dan wel aankwam als een MOKER-slag !!!

iemand die anoniem wil blijven

Hey Feebke, dat krijg je ervan als je zoveel kopwerk doet met die harde wind op kop. Ik zei toch al doe rustig en spaar je krachten. Je hoeft niet continue boven de 40 km/u te rijden. Je bent een echt beest(je)

Casper

Hey Anoni-muis, je gelooft toch niet alles hé
Je hebt zeker nog de beelden van 1e paasdag nog op het netvlies staan. Maar dat was zijn jonger broertje, das pas echt een beest!!!!

Dat andere is meer een spookje, je ziet hem niet echt, althans vooraan, maar is wel aanwezig.

Casper of te wel in memoriam The Koomen