Ocean Lava triathlon Limburg

Gepubliceerd op 21 juni 2015 om 18:58

mooie prestatie Roger.

cropped-zwemmer--STL-Ocean-Lava.jpg

Uitslag algemeen 108 st in een tijd van 5:20:33 uur, in de klasse 45-49 jaar 13de

zwemmen   1,9 km  tijd 0:33:12  uur

fietsen      90,0 km  tijd 2:58:06  uur (1 x lekke band)

lopen        21,0 km  tijd 1:44:13  uur

Hieronder het verslag van Roger

Tja hoe is het bevallen…..Op zich binnen de uren die ik aan voorbereiding heb gespendeerd ben ik tevreden met het resultaat.
Het zwemmen voelde niet echt lekker, maar dat voelt het nooit in zo’n wedstrijd. Die massa start is chaos en na 500 m begin je eigenlijk pas warm te draaien en in het ritme te komen. Mijn zwemtijd was wel mijn beste tot nu toe, ook in vergelijk met de eerdere korte triathlons. Kracht/tech training. heeft zijn steentje bijgedragen maar dat realiseer je je pas achteraf. Dan een nette wissel zonder fouten, dat geeft rust voor het volgende onderdeel behalve als je dan relaxed op de fiets stapt en wegrijdt zonder vooruit te komen, de ketting lag eraf???????, gelukkig met opschakelen snel erop gekregen en trappen maar. Eerste ronde 31 gem, na het zwemmen, niet verkeerd dacht ik, tot die zuidenwind ging aanwakkeren in ronde 2 met regen, Arghhh, het zal ook niet meezitten. In de 2e ronde bij winkelcentrum stein dacht ik dat ik lek had want achterwiel slipte een paar keer weg, even gestopt maar gelukkig niks aan de hand, ik was wel gewaarschuwd op dat moment. Maar goed, veel lekrijders en pechvogels met net te veel risico in de bochten die onderuit gingen, slingerberg halverwege en onderaan de bocht bij het kanaal waren populaire plaatsen om het asfalt van dichtbij te onderzoeken. gelukkig niet mijn doel van die dag dus iets ingehouden in de bochten en bergaf. De maasberg was zo glad dat mijn achterwiel alle kanten opging. Tot laat in de 4e ronde kanaaldijk richting snijdersberg bleef mijn gem. steken op 30,4 en ik was er op dat moment happy mee totdat PPPPSSSSSSSSSS, ik dacht wie zit er nu achter me te sissen maar het was mijn eigen achterwiel dat even met me wou babbelen. In niet mis te verstane taal heb ik toen een hartig woordje met met fiets gesproken, die had hier niet van terug en bij het zien van het reservebandje en CO patroon heeft die zich koest gehouden, wel 7 min naar de haaien….. Stiekem naar mijn horloge kijkend had ik zoiets van, binnen de drie uur moet het fietsen nog net lukken, dus zover het nog ging redelijk tempo gehouden, maar de Snijdersberg en Maasberg begonnen pijn te doen. Na een snelle wissel begonnen met lopen en dit ging echt fijn! Mijn benen voelden eigenlijk net zo als na een pittige loopsessie maar nu moest ik nog beginnen, kom op dacht ik, het is altijd de eerste km maar…. Het ging wel wat beter maar tempo zat er niet echt in, Nu komt mijn enige blunder van de dag om de hoek kijken…..

Breakfest!!!

Om 8.00 ontbijten is dus gewoon te laat, wat subtiel onder het fietsen aankondigde "Hallo je boterhammetje is er ook nog" die begon al hardlopend te schreeuwen om aandacht. Gelletjes ben ik maar sporadisch gaan gebruiken met water maar mijn maag stootte constant op. Vervelend maar gelukkig niet dramatisch, maar al met al geen fijne loopstart. De laatste ronde dacht ik gelukkig nog maar een ronde hierna, maar de laatste 3 km vanuit de haven weer richting finish ging het lopen zeer stroef. Terwijl mijn looptijd niet echt beroerd was had ik hier stiekum gehoopt achteraf een km harder te lopen waardoor ik net binnen de 5 uur binnen zou zijn.

Tja en dan kom je binnen en denk je gek genoeg ik moet iets fatsoenlijks eten, grote steak met frieten en lekkers na, we zijn dus buitenshuis gaan smullen.
Mjam Mjam, plezier en na fun zijn er nog steeds want door de vele slokken Maaswater zit ik nu al de hele middag op de pot: Schijtziek wordt je van Triathlon, volgend jaar weer…..

steak_sm.jpg          De welverdiende steak met frites

Nic

Volgens mij heb je het prima gedaan Roger, petje af met deze puike prestatie.

arnaud

Hey Roger,

Chapeau, mooie prestatie. Daar mag je best trots op zijn. En dat onder toch niet al te beste weersomstandigheden.