Zaterdag 31 maart 2012

Gepubliceerd op 14 september 2012 om 15:21

Limburg - Voerstreek

Wat een verschil met vorige week. Vandaag geen twijfels over de aan te trekken kleding. Gewoon het wintergoed. Staat voor de broodrenners de “Hel van het Mergelland” op het programma, voor ons lijkt het wel de “hel van 63”, zo koud is het of zijn we het niet meer gewend na een zomerse periode. Ondanks het mindere weer wederom een mooie opkomst, 9 man aan het vertrek en een afmelding van Thei en Arnaud. Zelfs Ruud is er vandaag bij na een ziekteperiode. Koorts gehad. Jammer voor hem niet de wielerkoorts maar de echte koorts. Hij is nog steeds niet hersteld maar wil toch een stukje meefietsen. Nic zal vandaag fungeren als wegkapitein en gaat samen met Febian voortvarend van start. Ja inderdaad met Febian. Wat een verslag en een woordje van zijn “trainster” al niet kunnen doen. Dus klasse, als is het afwachten hoe het zal uitpakken. 20 km rijden ze in een strak tempo op kop. Ruud is inmiddels in Schimmert afgedraaid, het gaat niet. Na 20 km nemen Christian en Joshua het kopwerk over, voor de volgende 20 km. We zitten inmiddels in Epen en steken in Sippenaken de grens over. Het Tempo ligt nog steeds aan de hoge kant en de wind maakt het extra zwaar. Eenmaal in Belgie is het de beurt aan Pieter en Roger. Ze hebben echter de pech dat de wind pal op kop staat en de weg “vals plat” omhoog loopt. Maar met wat aanmoedigingswerk weten ze ook nu de draf erin te houden. In Homburg nemen we de lange weg omhoog richting Henri Chapelle. Hoe hoger we komen hoe kouder het wordt. De adem is zichtbaar. Joshua heeft zich even laten afzakken en wacht Jack op die zijn hondje weer heeft uitgelaten. Boven wordt er toch maar even gewacht om te voorkomen dat we de twee kwijtraken. We vervolgen onze koers richting Aubel. De weg langs het Oorlogskerkhof is inmiddels voorzien van super asfalt, dus loopt de snelheid op. Wind links schuin op de kop. Dus even wordt er geprobeerd een waaier op te zetten. Helaas is het door achteropkomend verkeer niet mogelijk. Omdat bij Valdieu de weg is afgezet, fietsen we er met een omweg omheen waarbij de nodige stukken flink omhoog gaan. Sommige krijgen het toch al wat moeilijk als er af en toe even wordt doorgetrokken richting top van de klimmetjes. In Julemont nemen we voor een stuk, de grote weg richting Eijsden. Shit toch alweer wind tegen. Gelukkig wel bergaf. Even nog een lusje door Dahlem en dan richting Withuis, waar Roger over een steen fietst en lek rijdt. Korte stop, snelle wissel. Jack en Nic zijn al even doorgefietst en worden even later weer ingehaald. Vanaf nu is het vlak met wind in het nadeel. Het kopwerk wordt wat verdeeld, enkel Jack en Uge die het tot dan zeer goed hebben gedaan, mogen hun beurt over slaan. Het was een pittig ritje. Kou, wind, opeenvolging van heuvels, redelijk hoge snelheid, bijna een echte hel, net geen ijspegels aan de neus maar het is een goede training geweest voor de mannen.

Geplaatst door ingezonden door Christian

Er zijn geen reacties geplaatst.