zaterdag 22 april 2017

Gepubliceerd op 24 april 2017 om 11:58

in het teken van de TTT- TDT

Dit weekend staat geheel in het teken van het Limburgs Tijdrit Kampioen voor Bedrijventeams in het kader van de Ton Dolmans Trofee. 4 mannen van de Meule mogen als Team Van der Valk meedoen aan deze ploegentijdrit over 11,8 km. Het zijn Christian (spinninginstructeur bij v.d. valk Sport Center) en Pieter, Febian en Uge (alle drie lid bij v.d. Valk Sport Center)

De vier willen het toch wel enigszins serieus aanpakken dus staat er vrijdagavond een verkenning op het programma. Eerst een rondje relatief rustig; het asfalt lezen, de bochten en de obstakels verkennen, en de moeilijke punten in je opnemen. In de eerste verkenningsronde een lekke band van Pieter. Beter nu dan zondag zullen we maar zeggen. Na de eerste ronde een korte tactiekbespreking, waarna we aan een tweede ronde beginnen met iets meer snelheid waarbij we zoveel mogelijk rekening houden met de verkeersregels en het toch wel aanwezige verkeer. Verkenning geslaagd over beide rondjes bijna 34 km/u gemiddeld. Toch zal het zondag sneller moeten gaan.

Zaterdag staat er gewoon een rit op de planning al wordt het tijdstip twee keer verplaatst vanwege de regen. Uiteindelijk vertrekken we om 11:00 uur nadat de regen is weggetrokken en het wegdek vrijwel droog is. We zijn met z’n zessen, de vier tijdrijders aangevuld met Joshua en Marcel. Er wordt gekozen voor een vlak rondje om de tijdrijders tegemoet te komen, daarnaast zullen Marcel en Joshua zoveel mogelijk kopwerk voor hun rekening nemen. Tenminste dat lijkt me toch logisch. Helaas zijn het toch Christian en Uge die mogen beginnen aan de rit richting noorden met behoorlijk wat tegenwind. Ook de andere twee tijdrijders worden niet gespaard, het lijkt wel alsof Joshua en Marcel steeds de gunstige, makkelijk meters voor hun rekening nemen. Na Linne draaien we wat meer terug en fietsen we over rustige wegjes richting Reutje waar we zullen pauzeren. Heerlijk kopje koffie en een likeurtje. Na de pauze hebben we  de wind meer in de rug en fietsen we richting Posterholt in een Tempo tussen de 32 en 35 Km/u. We blijven ons weer goed afwisselen al zullen sommige toch wel wat op reserve fietsen. Via Echt, Roosteren en Limbricht fietsen we terug naar Stein. Redelijk doorgefietst met 31 km op de teller, de vraag is dan of de mannen er morgen klaar voor zullen zijn.

Zondagochtend starten we met een bekend ritueel  voor de gebroeders. Rugnummers afhalen en opspelden, benen warm zetten en natuurlijk is er een beetje gezonde wedstrijdspanning. Voor Febian en Uge is het hun “wedstrijd” debuut. Ook zij verzamelen zich rond 12:30 uur op de Nieuwstraat om daar genummerd te worden. Febian heeft het geluk dat hij nummer 13 heeft, een beetje prof draait dit natuurlijk op zijn kop. Dan op naar de start, van warm rijden komt niet veel terecht omdat de jeugdwedstrijden en de daarbij behorende prijsuitreiking uit loopt.  Wij mogen om  13:17 aantreden. Er zal in drie blokken van 4 tot 5 teams worden gestart steeds na elke doorkomst van de Ton Dolmans trofee voor elite renners. Wij starten als nr. 2 achter de mannen van ‘t Verzetje (met onze clubgenoot Jack aan boord) en voor ploeg “Rabobank” (met voormalig lid Arnaud in de gelederen.) En dan mogen we eindelijk aan de klus beginnen. Eerst een afdaling en dan de klim richting kanaalbrug van Meers waarna we scherp terugdraaien naar het centrum van Stein. Hartslag bij iedereen al in de buurt van het max, benen nu al totaal verzuurd met dan nog 10 km te gaan. Richting Scharberg begint het wat  rond te draaien al heeft met name Uge het moeilijk, maar hij bijt door. Christian en Pieter proberen het tempo zo hoog mogelijk te houden. We denderen door Elsloo richting Businesspark waarna we langs de autoweg met wind tegen terugdraaien naar de rotonde bij het Steinerbos. Gelukkig loopt het nu wat bergaf naar de “Poort van Stein”. Tempo continue dik boven de 40 km/u. Tot slot achterlangs de Asfaltcentrale richting Haven. De laatste kilometers, Christian spoort de mannen aan om nog even alles te geven. Gelukkig blijven we bij elkaar (samen uit samen thuis geldt ook nu) en knallen we bergaf naar de finish. 17.58 min. Goed voor een gemiddelde van ruim 39 km/u. Uiteindelijk goed voor een 6de plek. Met een betere voorbereiding had er wellicht meer ingezeten maar top 3 was niet haalbaar. Leuke ervaring voor de mannen die alle vier hun best hebben gedaan en de naam van WTC de Meule hoog hebben gehouden.

De winst ging overigens naar de mannen van Parketreus, met eigen camper, tent en rollers om warm te rijden. 2de plek de mannen van Brand Bier, boomlange super getrainde redelijk jonge kerels. 3de plek de mannen van Universiteit Maastricht.

17990765_1928302324067490_4594527134387522051_n-4.jpg

Er zijn geen reacties geplaatst.