31 oktober 2015

Gepubliceerd op 31 oktober 2015 om 19:07

zomerse herfstrit (sluitingskoers)

Vandaag staat de laatste officiële rit op het programma waarbij we ook nog eens worden getrakteerd op een heerlijk zonnetje. Kan niet beter. We missen vandaag wel wat vermogen aangezien Joshua en Nic er niet bij zijn. Twee mannen die het kopwerk niet schuwen en toch wat PK’s ter beschikking hebben. Jack verschijnt niet helemaal fit aan het vertrek. Zelfs een bierkuur heeft niet geholpen. Dus zullen Febian, Roger, Christian en Pieter het werk vandaag moeten opknappen. Een rustig herfstritje richting Vaals zal het gaan worden. Via Klimmen en Ubachsberg fietsen we richting Vaals. Het is al snel duidelijk dat het meeste kopwerk ten deel komt aan de Schleckies. Febian beschikt nog niet over zijn superbenen na zijn lange vakantie en ook Roger heeft vandaag zijn dag niet. Het wordt voor beide, en ik denk ook voor Jack een echte “sjravelrit” We besluiten om de Vaalserberg links te laten liggen en fietsen via Gemmenich richting Moresnet en vervolgens Lontzen waarna we weer langzaam terug draaien naar Welkenraedt. Het ergste klimwerk hebben we gelukkig gehad. Langs het Oorlogskerkhof fietsen we richting Aubel waar we zullen pauzeren. We lossen er een ander Steins fietsclubje af. Het is heerlijk in de zon. Jammer dat we toch weer op pad moeten. Nog een klimmetje richting Hagelstein en vervolgens in dalende lijn naar ’s-Gravenvoeren. Ondanks dat het niet zo denderend gaat met Febian en Roger, laten ze zich toch nog regelmatig op kop zien. Keurig heren, het is jullie geraden ook. Vanaf Eijsden volgen we het fietspad richting Meerssen en fietsen vervolgens langs het kanaal terug naar Elsloo. Ondanks dat die bierkuur van Jack niet gewerkt heeft wil hij toch nog wel een pintje pakken bij de Dikke Stein. De andere stemmen in en zo belanden we weer op het terras, nog altijd in een heerlijk zonnetje. Toch nog een keurige 108 km met nog 1000 HM, logisch dat die pint naar meer smaakt.

De laatste rit zit er op, we kunnen weer terugkijken op een mooi seizoen. 34 ritten hebben we erop zitten, slechts 2 weekenden waarin we niet hebben gefietst i.v.m. het slechte weer. In totaal net geen 4000 km op de teller. De gemiddelde ritafstand bedroeg 116 km, met 1175 HM en een gemiddelde snelheid van 29,3 km/uur. Cijfers die niet veel afwijken met die van de voorgaande jaren. 4 deelnames aan georganiseerde tochten, die allen zwaar maar de moeite waard waren. Slechts een valpartij, een serieuze (de eerste sinds vele jaren), gelukkig liep alles goed af en zat betrokkene al weer snel op de fiets. Weinig lekke banden en nauwelijks materiaaldefect, hetgeen maar weer eens aangeeft dat de mannen alles keurig in orde hebben. Zo hoort het trouwens ook. Een mooie opkomst gedurende het hele seizoen (75%) En, zoals ons motto aan geeft, “samen uit samen thuis”, slechts een keer draaide iemand eerder af vanwege werkverplichtingen. Thuis was regelmatig de Dikke Stein waar we na afloop van de rit een welverdiende pint dronken. Zo hebben we dan ook het seizoen afgesloten, met een pint.

34 ritten, 34 verslagen, nu is de pen leeg. Het was niet altijd even gemakkelijk er iets van te maken. Hoop dat jullie hebben genoten van de verslagen, zoals we ook hebben “genoten” van onze ritten.

Tot volgend jaar,

Roger

Chapeau voor alle leuke verslagen en helemaal chapeau voor al diegenen die zich elke week weer het apezuur fietsen en aanleiding geven tot deze leuke verslagen.
No pain no gain, oftewel afzien = vlaai + bier geeft plezier Gr van de man met de hamer