Verslag fietsclub

Gepubliceerd op 9 oktober 2012 om 15:31

.

Je hebt meer fietsclubs waar een verslag op de site staat. zoals hier beneden. Dit is z'n verslag dat je op elke site kunt zetten. Dit is tevens een oproep om ook eens een verslag in te sturen.

Vandaag vertrokken we met een prachtige zonnetje, de temperatuur was perfect, een blauwe hemel, geen WK stress meer, gewoon lekker met je fietsvrienden de natuur in, de vrijheid tegemoet, heerlijk die gezonde levensstijl, lekker in je vel, goed zorgen voor je lichaam, je geest, je familie en jezelf natuurlijk. En dat laatste was het thema van vandaag.

Vrijheid pakken
Mannen waren gemaakt om te jagen, het vlees binnen te halen, het lichaam perfect in orde om die beslissende sprint te maken en met je zelfgemaakt wapens het dier tot prooi te maken en het beest in jezelf te temmen. Als je thuis kwam kroop je op de (of een) vrouw en probeerde je de avond al etend en kijkend in het vuur door te brengen, rust, ontspanning. De vrouw lette overdag op het nest en het kroost en kon met haar ogen een hoek van 180 graden in de gaten houden. Mannen niet, die konden alleen maar focus op het dier in de verte. De rollen waren duidelijk. Vrijheid, avontuur en intuitie!

Wat is er van over van al die vrijheid. Een paar uurtjes fietsen op zondagochtend. De rest van de week hangt aan elkaar van verplichtingen en moeten. Mannen, zorg dat je die uurtjes voor jezelf houdt, lever ze niet in aan je werk of vrouw. Want gezin en werk varen wel bij deze ontspanning. Het is de sprint naar de prooi, het is het kijken in het vuur, het is het alert zijn voor de gevaren op de weg. Hierdoor voelen we ons weer de man, die we af en toe even kwijt zijn.

Drank loslaten
Dan de drank, blijf er van af, het takkelt je lichaam af, het stompt je geest af, je neemt verkeerde besluiten, zoals blijven liggen in bed op zondagochtend, mensen blijf er af, ik zie te veel voorbeelden dat het mis gaat, is niet elke avond hetzelfde met drank, het lijkt zo leuk, maar je weet de helft niet meer en de andere helft moet je je excuus voor maken. Mensen, mannen, blijf er van af.

Als we met heel de A-ploeg wat vaker de bovenstaande principes zouden aanhouden, onze vrijheid niet laten afpakken op zondagochtend en de drank loslaten, zou het drukker zijn op zondagochtend.

Geplaatst door admin

Jack Chapelle

Nu snap ik waarom die mannen van het Meuleteam elke zaterdag hun route fietsen ipv zondag. Was eerst in de veronderstelling dat het een geloofskwestie was, maar het schijnt nu anders te zijn en het heeft bovendien niets te maken met de kwestie Armstrong. Twee mysteries tegelijk opgelost!