Zondag 14 oktober 2012

Gepubliceerd op 14 oktober 2012 om 17:47

Tongeren via Jekervallei

Kris kras, fris en kuch route.

Ja, ja na de troosteloze zaterdag waarin gezamenlijk is besloten om de rit te laten vervallen door het minder fraaie weer is de opkomst op zondag niet overweldigend. Maar goed, 3 renners aan de start, Arnaud, Febian en Roger. Arnaud had nog een leuke route naar Tongeren uitgehaald. De ochtend is ondanks het relatief late vertrek van 11.00u nog erg fris te noemen. Daar kom ik pas achter als we ruim onderweg zijn. Neen, het wordt maar niet warmer en het kuchje van vorige week is inmiddels een flinke kuch geworden, het neigt zelfs naar geblaf en de fietsbel had ik vandaag dus thuis kunnen laten want al hoestend vliegt alles wat ons pad kruist aan de kant. De heenweg verloopt via de brug van Maasmechelen en dan grotendeels langs het kanaal richting Lanaken en dan naar Kanne waarbij we het hele stuk richting zuiden een matig windje op kop hebben. Na de brug in Kanne wordt tijdelijk de grote weg richting Tongeren aangehouden maar dan gaat de route voornamelijk over de vele fietspaden die binnendoor lopen. Het gaat constant op en af en de vele bochten en het opletten op de garmins houden het tempo bescheiden. Maar het zijn wel verrekte leuke weggetjes met af en toe een hoog “piet” gehalte. Soms een paar meter onverhard en met dank aan de agrarische sector worden we getrakteerd op pooltjes modder die de weg zoekt op de passerende bikers. In Tongeren worden we kortstondig met de antiekmarkt geconfronteerd maar aangezien hier niet zo´n moderne bikes als die op de bike motion beurs worden gepresenteerd cq. aangeboden laten we het centrum snel voor wat het is. Wedererom duiken we het ene fietspad na het andere in en het blijft leuk, inmiddels is het kop windje niet meer aanwezig en met zijn drieën volgen we in strak tempo het kruimelspoor van de garmins. Het kopwerk wordt de gehele rit perfect afgewisseld maar langzaam begint het lichaam te verlangen naar een warm bad. Voor een najaars ritje toch nog 98 km en 500 hm bij een gemiddelde snelheid van 29 km/u. Rest nog een ding en dat is de fietsjes poetsen, dat hebben ze wel verdiend.

Geplaatst door ingezonden door Roger

Hoofdjury km klass.

De hoofdjury heeft reeds enkele protesten binnengekregen, aangezien de route slechts met 3 man is volbracht. De tijd en de gegevens van de 4de aankomende tellen. Aangezien die er niet is, is de rit eigenlijk ongeldig. Uitspraak volgt nog. De rijdende rechter zal er weer aan de pas moeten komen. Wordt vervolgd

de Schlecks

Vorige week was het gemiddelde met ons (de gebroeders Schleck) beduidend hoger. 31,9 over een soortgelijk parcours. Wil dus zeggen dat het aandeel van Andy 1,5 km p/uur is en dan van Frank ook 1,5 km/uur. Toch netjes van Arnaud, Febie en Kuchie. Wij hadden verwacht dat ze een gemiddelde van 23 zouden halen. Dus mannen nog wat achter de brommert trainen. Groetjes Andy en Frank

Gio Lippens

Effe navraag gedaan bij Brammetje en zijn schoon liefke en die baardmans van ene meneer Ram. Wat blijkt volgens de reglementen is deze rit weldegelijk rechtsgeldig, sterker nog hij zou eigenlijk verdubbeld moeten worden. Dat staat n.l. in de kleine lettertjes. Bij zeer lage opkomst, die wordt veroorzaakt door dubieuze afzeggingen, wordt de belasting voor de aanwezige coureurs eenmaal veel hoger. Vandaar de bonus van dubbele KM's!!.
En volgens dhr. Herman Ram waren enkele prominente Meulemannen tijdelijk op non-actief gesteld vanwege verdachte hypocriet en hematocriet waarden in het biologisch paspoort. En ook bij de whereabouts waren enkele verdachte landen ingevuld zoals Panama en luxemburg. Tot zover het laatste nieuws