Zaterdag 15 september 2012

Gepubliceerd op 15 september 2012 om 18:59

Rondje Zolder

Helaas heeft de aankondiging van een vlakke rit niet geleid tot een hogere opkomst. 7 man aan het vertrek waaronder Ruud, die we al lang niet meer hadden gezien. Roger had zich zoals altijd netjes afgemeld. Waar de rest uithangt ???? Een vlak ritje, zodat  de Luxemburggangers weer wat kunnen wennen aan de vlakke wegen, maar ook voor Arnaud die al wandelend het hooggebergte heeft verkend. We zullen vandaag nog eens naar Zolder fietsen, zodat we ook de drukte van de WK toerfietsers zullen mijden. We zijn met z’n zevenen. Nic, Joshua, Febian, Arnaud, Ruud, Christian en Pieter. Via Maasmechelen rijden we naar Opglabeek. Het tempo ligt zoals de laatste tijd gebruikelijk is, redelijk hoog. Febian en Christian zijn de eerste koprijders afgelost door Nic en Pieter. Even voorbij Opglabeek een eerste lekke band voor Pieter. Kort oponthoud waarna we de koers vervolgen. Ook Joshua laat zich weer op kop zien. Ruud houdt zich “rustig” achterin. Gelijk heeft hij, laat de mannen in vorm de koers maar hard maken. De route slingert langs de paars bloeiende heide hetgeen een mooi plaatje oplevert. Even voor Zonhoven is het Nic die een lekke band heeft. In tegenstelling tot een aantal weken geleden wordt hij door een aantal medeclubgenoten geholpen. Natuurlijk staan de beste stuurlui weer aan wal. Niet veel later komen we in Zolder aan waar we zullen pauzeren. Het kan nog net buiten, als is het fris als de zon zich achter de wolken terugtrekt. 2 kopjes koffie, de gebruikelijk verhalen en natuurlijk komt ook het a.s. WK ter sprake. Iemand op een Pinerello gaat er winnen, volgens Joshua. Kenners houden het toch op de mannen zoals Gilbert, Valverde, Sagan. Na de pauze fietsen we om het circuit heen en komen we uit op het jaagpad naast het Albertkanaal. En inderdaad, zoals de naam aan geeft wordt het tempo de hoogte in gejaagd, al is niet duidelijk waarop er gejaagd wordt. Of wil Joshua sneller zijn dan de 4 man die deze rit enkele weken eerder hebben gefietst. Hij heeft wel het voordeel van de wind. Ruud krijgt intussen een leeglopertje. De band wordt toch maar even gewisseld en tevens wordt er van de gelegenheid gebruik gemaakt om de blaas te legen. Wel even aankondigen, dit na het voorval in Luxemburg. Ruud heeft het duidelijk moeilijk om de mannen bij te benen. Eenmaal de sluis over slingeren we door Diepenbeek richting Zutendaal, waarna we koers zetten richting Maasmechelen. Ruud heeft weer last van een leeglopertje. Nu is het echter niet de band maar is hij zelf het slachtoffer. Eigenlijk niet verwonderlijk want er is redelijk hard doorgereden. Gemiddelde ligt rond de 31,5 km/uur. In Kotem steken we de brug weer over en belanden zo weer op het Keerend. Nic nodigt ons nog uit om wat hersteldrank te komen drinken, hetgeen de mannen niet kunnen afslaan. Nog even napraten over het Luxemburg weekend en andere zaken waarna iedereen weer huiswaarts keert.

Geplaatst door ingezonden door Christian

Nic en Els bedankt voor de hersteldrank na afloop van de rit.

Nic

Het voordeel is dat je een datum kunt kiezen, en dat dan betreffende rit er direct bij hebt. dus heb je direct een mooi overzicht.
prima

Arnaud

Het is een mooie verbetering. Nog even en dat kunnen we onze webmaster inschrijven voor de beste webmaster van het jaar. Klasse Christian!

Enne wat zat eigenlijk in dat hersteldrankje Nic? Misschien toch dat drankje van dat klein Gallisch dorpje? Ik heb zondagmorgen nog een tweetal Meulemannen zien trainen daar kon het Rabobabnkteam een puntje aanzuigen!!!!