zaterdag 18 juli 2015

Gepubliceerd op 18 juli 2015 om 19:03

Jack in the attack, oeps foutje

9 man! aan het vertrek, de 8 meulemannen en gastrenner Peet.

Meteen al paniek in de tent als Jack arriveert, hij komt niet in z’n pedaal. Hij zal alvast richting Jo Janssen fietsen om er een setje nieuwe op te zetten, de overige mannen wachten nog effe. Na een minuut of 5 vertrekken we richting Elsloo, waar Jack inmiddels is voorzien van nieuwe ijzers (paardenterm). In galop gaat het vervolgens richting Schimmert waarna we Haasdal afdalen. Vlak voor het viaduct rechtsaf, meteen het eerste klimmetje, een opwarmer voor de Geulhemmerberg die even later volgt. Boven kort wachten totdat we weer compleet zijn waarna we op zijn Nic’s door het Limburgse land slingeren en waarbij weer de nodige heuveltjes voor ons “opdoemen” Strak tempo, iets te strak voor Peet, hij krijgt maar weinig lucht en besluit in Noorbeek zijn eigen weg te volgen. Via Ulvend fietsen we het Belgenland weer binnen waarna we even later “vrolijk” aan de lange klim vanuit Sint Pieter Voeren beginnen. We beginnen dartelend maar als Christian, Febian, en Pieter even goed doortrekken, gaat het dartelen over in stoempen. Febian laat zien dat het bergop steeds beter gaat en dat hij een geduchte concurrent gaat worden voor Pieter die toch weer als eerste boven komt. Tactisch spelletje van de Schleckies? Even later besluit ook Roger om af te draaien, hij wil op tijd thuis zijn. Met 7 man vervolgen we onze weg naar…..?. Ja Nic weet nog wel een bergje. Maar voordat we daar zijn krijgen we nog even te maken met een kort oponthoud, omdat Arnaud het heeft klaargespeeld zijn ketting in een knoop te leggen. Gelukkig heeft Jack plastic handschoentjes bij zich zodat we zonder vieze handen even later weer op pad kunnen. Iets verder volgt de “klim van Nic”. Nog nooit zonder kleerscheuren op kunnen fietsen, altijd wel iets gebeurd. Dit keer lijkt alles goed te gaan, zelf Jack voelt zich in zijn element en plaats een attack net onder de top. Joshua spoort hem aan vol door te gaan. Iets te vol want even later blijft hij een stuk achter als de andere mannen het commando weer overnemen. Gelukkig voor Jack gaan de voeten weer uit de pedalen, nu voor een lekke band van Christian. Probleem snel verholpen en meteen weer gas erop in de afdaling richting Charneux. Het is nog niet zwaar genoeg geweest dus breit Nic er nog een lusje aan alvorens we in Aubel aankomen waar we zullen pauzeren. Tot dan hebben we 75 km op de teller staan met bijna 1200 HM. 2 rondjes met voornamelijk fris en een zakje afval, dan bidons vullen en weer omhoog richting Hagelstein. In gestrekte draf gaat het vervolgens richting Planck waarna we even later linksaf richting Banholt fietsen. Ondanks een paar kleine hindernisjes (geen balken) is de terugweg gelukkig minder zwaar. Via Margraten en Berg en Terblijt fietsen we richting Meerssen, waar Christian de laatste punten opraapt voor de bergtrui. De finale kan weer beginnen, het gemiddelde licht akelig in de buurt van de 30km/u hetgeen vaak betekent dat nog effe het gas erop gaat. Als Pieter de bekende knuppel weer gooit gaat het spel weer op de wagen. Helaas gaat het iets te snel voor Jack ondanks een drietal duwtjes in de rug van Christian. Beide laten de overige mannen maar uitrazen, we zullen ze weer aantreffen op het terras van de Dikke Stein, waar we de rit afsluiten met een welverdiende pint ondanks dat we de 30km/u net niet hebben gehaald. Volgens Jack weer “een mooie dag” en gelijk heeft ie.