extra woensdag ritten

Woensdag 11 juni 2014

Vrijdag 6 juni 2014

woensdag 21 mei 2014

6 man staan er vandaag aan de start. Bijna allemaal vrij genomen om er een doordeweekse training van te maken, met het oog op de komende toertochten en natuurlijk de fietsvakantieweek. (voor de bestemming klik hier)  Al vroeg in de ochtend wat gedruppel en ook buienradar laat niet veel goeds zien. Toch gaan de zes van start, voor een ritje naar Kornelimunster. Als we in de buurt van Vaals zijn begint het wat harder te regenen, dus wordt er even in een bushokje gewacht tot het ergste gespetter weg is. We besluiten de rit aan te passen en iets in de buurt te blijven. Op en af richting Aubel waar we zullen pauzeren en we toch nog buiten kunnen zitten. Tijdens de twee kopjes koffie wordt er natuurlijk nog even teruggeblikt op de Tour de Namur, maar ook al vooruitgeblikt op de Chouffe Classic welke a.s. zaterdag op het programma staat. Nadat we hebben afgerekend fietsen we richting Val Dieu waar wederom wat regendruppels uit de lucht vallen. Dan maar via Dalhem en Vise terug rijden, al fietsen we ons wel nog even vast op de weekmarkt, maar na wat  draaien en keren komen we Vise toch weer uit en fietsen we langs het kanaal terug. Op de terugweg nog wat kuitenbijtertjes en wat hobbelwegen. Opvallend is dat Feebke regelmatig op kop fietst, de vorm begint dus te komen. Aangezien we toevallig langs de Panderosa komen besluiten we toch nog snel even een pintje te pakken, want op het laatst is het toch nog dorstig weer geworden. Toch nog 125 km gefietst.

woensdag 14 mei 2014

Eindelijk weer eens wat beter weer, dus kan er vandaag weer gefietst worden. 5 man aan het vertrek: Christian, Pieter, Arnaud, Joshua en Jack. Netjes dus. Een vlakke rit om  weer wat ritme op te doen want het was de afgelopen tijd prut met het weer. In een strak tempo richting Kessel en onderweg genieten van de omgeving, want ondanks dat het er vlak is heb je mooie vergezichten over o.a. de maas. In Kessel het veer over. Ook zonder de penningmeester kunnen we de oversteek maken. In het pittoreske Beesel zijn de horecagelegenheden nog gesloten, dus fietsen we door naar Asselt waar we bij restaurant “de Boei” belanden. Zeker een aanrader vanwege de zeer goed verzorgde koffie, de cola met frietjes of de eigengemaakte appeltaart met slagroom,  en het mooie uitzicht. Na de pauze richting Swalmen en door Roermond richting Linne. In buurt van Echt zien we in de verte donkere wolken opkomen, dus wordt er een tandje bijgeschakeld. Het wordt een strijd met de natuur, houden we het droog of worden we nat. Uiteindelijk winnen we dit duel, want als we thuis zijn begint het te regenen. Mooie planning, mooie rit, lekker kunnen doorrijden en klaar voor de  toertochten die de komende weken op de planning staan. Eerste afspraak a.s. zaterdag, Tour de Namur. Trouwens het kopwerk werd keurig verdeeld door de mannen, alleen Jack kreeg weer vrijstelling om zijn rug enigszins te ontlasten, hetgeen goed gelukt is ondanks dat er redelijk is doorgetrapt.

woensdag 23 april 2014

Al weer een mooie dag in het verschiet. 3 mannen aan het vertrek voor een relatief kort ritje omdat er in de middag regen en onweer wordt voorspeld en omdat Joshua op tijd thuis wil zijn. Niks mis mee, passen we de rit gewoon aan. Rustig begin tot aan de voet van de Bemelerberg. Maar vanaf dan gaat het tempo weer omhoog en wordt er weer keurig afgewisseld. Geen meter vlak vanaf nu. Lusje  via Margraten en dan richting St-Geertruid. Even voor s’ Gravenvoeren halen we Jos in die een stukje met ons mee fietst. Via de Veurs, die redelijk hard omhoog wordt  gereden gaan we verder richting Teuven waar ons de volgende klim wacht. In Sippenaken de grens weer over en vervolgens binnendoor richting Mechelen. Het tempo blijft hoog. We besluiten een stukje AGR te nemen, dus achter het klooster van Wittem rechts op en dan de Eyserbosweg omhoog. Blijft toch een k…. klim. Veel tijd om te rusten hebben we niet want Joshua gooit  er direct de grote plaat weer op. Afdaling richting Fromberg en dan omhoog, stelt niet veel voor, is een buitenbladklim. We hebben het ergste gehad en fietsen binnendoor naar Valkenburg. Vanaf nu nog even een snelheidstraining, dus het tempo gaat weer de hoogte in en blijft hoog totdat  we weer in Elsloo arriveren. De laatste 2 kilometer fietsen we op het gemak uit. Kort maar pittig ritje, strak tempo.

woensdag 16 april 2014

Vandaag vier vertrekkers voor de woensdagrit. We besluiten richting Dolhain te fietsen. Allereerst binnendoor richting Slenaken waar we de grens oversteken. Dan het lange rechte stuk omhoog naar Henri chapelle. Altijd weer pittig, vooral het laatste stuk loopt voor geen meter. Vervolgens via de standaardroute naar Dolhian waar we besluiten een extra lusje om Goe te maken. Op de terugweg hebben we af te rekenen met een behoorlijke tegenwind welke het in combinatie met de stukken vals plat omhoog behoorlijk zwaar maakt. In Aubel een korte koffiestop en vervolgens volgen er weer een paar klimmetjes, waaronder de klim naar Ulvend. Via Banhlot en Cadier en Keer fietsen we richting Meerssen waarna het tempo weer omhoog gaat. Kop over kop tot aan Elsloo waar we weer op terras van de Dikke Stein tot rust komen. Pint is weer verdiend.

woensdag 9 april 2014

Wederom met drie man aan het vertrek voor de woensdagrit. Dezelfde als vorige week, Christian, Pieter en Joshua. Stuk frisser dan vorige week, dus lange broek en vest aan. Richting Eijsden via Maastricht met strakke wind op kop dus gaat het al weer vrij snel kop over kop. Op de kasseien in Maastricht is het Joshua die een gaatje slaat, niet wetende dat de gebroeders even een terrasje hebben gepikt op het Vrijthof. Hij is dus wel klaar voor Parijs Roubaix. Na Eijsden begint ook de heuvelzone weer, zeker in combinatie met de wind is het aanpoten gebalazen, maar we  houden het tempo er goed in. In een vloek en een zucht (nou ja!) komen we dan ook in Banneux aan. De zon laat zich regelmatig zien dus kunnen we nog op het terras plaatsnemen. Cola met een stuk rijstevlaai en daarna weer snel op pad. Ook op de terugweg blijven we klimmen en draaien en die verdomde wind staat weer in het nadeel. Dit kost kracht, maar ook nu draaien we goed rond. Als we weer in Eijsden aankomen kunnen we het tempo weer wat opschroeven zover dat nog mogelijk is, want de benen beginnen toch wel zwaar aan te voelen. Toch komen we zonder noemenswaardige problemen weer netjes op tijd in Stein aan. Wederom het werk keurig verdeeld al zouden wat extra knechten welkom zijn. De week is weer gebroken en wij ook. Gelukkig zijn de andere Meulemannen zaterdag de klos. Ze zijn dus al gewaarschuwd.

woensdag 2 april 2014

De eerste woensdagrit onder wederom schitterende weersomstandigheden. 3 mannen aan het vertrek voor een ritje richting Walheim. We besluiten weer kop over kop te gaan rijden in een “gematigd” tempo. Tot aan Walheim loopt het continue omhoog en staat de wind regelmatig in het nadeel. Het werk wordt zeer goed verdeeld. We zijn dan ook redelijk snel op de pauzeplek waar tot dan het gemiddelde 29,2 km/u bedraagt, eigenlijk niet slecht. Niet al te lange pauze, cola en 3 van die daar. Super gebak blijkt, want na de pauze gaat het tempo de hoogte in. Joshua heeft de smaak te pakken, hij is zo sterk dat hij zelfs zijn achterwiel uit het frame trapt. Het enige oponthoud overigens. Maar ook Pieter verkeerd inmiddels in supervorm en deelt regelmatig een plaagstootje uit,  met als resultaat dat het gemiddelde nog verder stijgt. En als Elsloo en dus de Dikke Stein weer in het zicht komt, wordt de laatste sprint ingezet. Moe en voldaan ploffen we  neer op het terras. Het heeft onderweg af en toe behoorlijk gekraakt, maar we hebben een heerlijke rit gehad. Na een pintje fietsen we op gemak terug naar huis.