Zaterdag 1 maart 2014

Gepubliceerd op 1 maart 2014 om 13:25

Vandaag staat de openingskoers van 2014 op het programma.

Vandaag wederom een tweedeling in de Meulegroep. De ronderenners gaan vanaf vandaag op trainingsstage in Carnavalitos en voor de klassiekermannen staat vandaag de openingskoers op het programma. Vandaag dus voor het echie na een aantal succesvolle wintertrainingen. We zijn met slechts 3 man (Christian, Pieter en Arnaud) hetgeen het vandaag extra zwaar zal maken. Het is droog en volgens de weermannen zal er  niet al te veel wind staan. Omdat er in de middag weer regen wordt verwacht, willen we er een ritje van 3 uur van maken, zonder te pauzeren. Eenmaal op weg waait er toch weer een lekker windje, we zullen het ermee moeten doen en we zijn er trouwens ook al aan gewend. In de beginfase proberen we het kopwerk wat te verdelen, hetgeen ook aardig lukt. Eenmaal in Valkenburg beginnen we aan een redelijk lange heuvelzone. We fietsen via Margraten en Banholt naar Sint-Pieters Voeren. Als zich het zonnetje af en toe laat zien is het heerlijk fietsweer, maar de bewolking heeft toch de overhand. De klimmetjes volgen elkaar snel op maar toch wordt er in een strak tempo doorgefietst. Na de afdaling van de Schweiberg hebben we de heuvelzone grotendeels gehad en hebben we de wind in de rug. Het klimmetje in Walem is het laatste noemenswaardige obstakel, maar levert geen enkel probleem op.  Na Schimmert maken we nog een extra lusje om het vliegveld om zodoende nog wat extra kilometers te maken. Opvallend is dat Arnaud  al een poosje niet meer op kop gekomen is, hij blijkt aan zijn laatste reserves bezig te zijn. Vraag me af of hij wel een banaan bij zich heeft gehad. Eenmaal terug in Elsloo komen we de carnavalisten tegen die op weg zijn naar de optocht van Meers. Waarschijnlijk zullen ze daar de rest van de ploeg tegenkomen. Moet er even niet aan denken z’n koude pint, want het begon toch wel wat fris te worden. Voldaan komen we weer in Stein aan. Het begin is weer gemaakt. Speciaal voor Arnaud die alleen een banaan lust en ook voor de ronderenners die aan de tap (gaan) hangen:

Alaaf, fijne vastelaovend en tot volgende week

Geplaatst door Christian

De Bananenboxer

Beste Meulemannen, even ter uwe informatie. Onlangs is door de Universiteit van Mestreech, o.l.v. de alom gerespecteerde prof.dr. Harm Kuipers, een nieuw ondezoek gedaan naar de meerwaarde van bananen! Deze fruitsoort is multicomplex en multi inzetbaar!!

Een goede en niet te rijpe banaan bevat veel goede zuren, mineralen, suikers en koolhydrate. Kortom zeer geschikt voor duursporters. Dus ook voor het roemruchte Meuleteam. Echter, dit bleek ook uit het recente onderzoek. Het moet tijdig en op de juiste manier ingenomen worden!! D.w.z. tijdens een pauze of korte stop, maar vooral niet tijdens het fietsen. Want dan is het niet effectief, immers het proces van snelle opname in de bloedbaan wordt dan verstoord. Tot zover mijn bijdrage ,

Alaaf de Bananenboxer oet Gelean!!

Hoebair

Doog mich mèr ein piepke i.p.v. ein banaan.