Band verwisselen WK

Gepubliceerd op 20 september 2012 om 16:09

.

Afgelopen woensdag bezochten Joshua, Pieter en Christian het WK tijdrijden voor professionals te Valkenburg. Al lopend naar de finish belanden ze in de wielerbeurs waar ze in gesprek raken met Tjarco Cuppens die in de stand van Willems staat en Pieter en Christian “overhaalt” deel te nemen aan het “WK bandenwissel” georganiseerd door Math Salden. Degene die aan het eind van het WK de snelste tijd heeft neergezet ontvangt een setje wielen. Beide broers gaan de uitdaging aan en klokken een tijd van 2:08 min. voor Christian en 2:43 min. voor Pieter. Helaas niet voldoende want de snelste tijd is 1:28 min (na een paar keer oefenen) Het ging op een paar punten fout, vreemde pomp, binnenband te lang en gat voor de ventiel was te klein, en natuurlijk de spanning en zenuwen waardoor kostbare secondes verloren gingen, aldus Christian. Volgens Flavio Pasquino, de spreekstalmeester ligt het bij wielrenners altijd aan het materiaal en nooit aan hun zelf. Toch nog wat oefenen dus of we moeten Piet even langsturen. Omdat Christian het onderlinge duel had gewonnen mocht hij een fietscomputer in ontvangst nemen. (het goedkoopste model uit de collectie van Math Salden) Hij is trouwens te koop. Bieden vanaf 1,- euro.

Wat betreft de wedstrijd was het spannend maar dat hebben we allemaal op TV kunnen zien. Wat betreft de belangstelling was het in het begin nog niet al te druk, maar tegen het einde was het met name op de Cauberg gezellig druk. Een andere Meuleman, Feebke was vandaag VIP. Hoe met hem is afgelopen is niet bekend

Geplaatst door admin

Christian

de tijd is inmiddels verbeterd naar 1:21 min. kijk op de site van Flavio Paquino.